Üzleti probléma
Nagyon sok olyan vállalat van ma a magyar piacon, amelyek működése és fennmaradása szinte kizárólag azon múlik, hogy a már meglévő ügyfeleik (nagy százalékban átlagos magánszemélyek) továbbra is szeretnék-e igénybe venni a szolgáltatásaikat, avagy nem, és a lemorzsolódott ügyfeleket tudják-e pótolni újakkal.
Ebben az esetben három fő csapásirány van, amire érdemes koncentrálnia a vállalatoknak. Az első természetesen az adott termék vagy szolgáltatás magas színvonalon tartása, ami profiltől függően minden esetben mást és mást jelenthet. A második a marketing: minél több emberhez eljutni. A harmadik pedig: az ügyfelek megismerése.
A mai világban, már szinte bármilyen szolgáltatás igénybevétele valamilyen weboldalon vagy applikáción keresztül történik és a legtöbb esetben regisztrációt igényel, de regisztráció nélkül is valamilyen egyedibb azonosító (e-mail vagy telefonszám) megadása szükséges. És ettől a lépéstől kezdve, ha rendelkezünk egy adatbázissal, akkor határ a csillagos ég, hogy az ügyfelekről milyen mennyiségű legálisan gyűjthető adatot tárolunk el, és azt mire használjuk fel.
Mérhetjük a marketing stratégiánk eredményességét, de ha ügyesen bánunk az adatainkkal, akkor az ügyfelekről is nagyon sokat megtudhatunk.
Megvalósítás lépései
Marketing elemzés
Vannak marketing cégek, akik a marketing stratégiák eredményességének mérésére már korábban kialakítottak rendszereket, de a mai világban sokan használják a social media felületeit vagy google hirdetéseket, melyek eredményeit ugyancsak elektronikus formában kapjuk meg. Ha jól be vannak csatornázva ezek az adatok, akkor nem csak egyszerűen a marketing hatékonyságot tudjuk mérni, de az ügyfél adatokkal összekötve többlet információkhoz juthatunk. Például nyomonkövethetjük, hogy milyen marketing csatornáról érkeznek azok, akik regisztrálnak vagy, akik már használják a szolgáltatásainkat. A marketingcsatornában jelentkező esetleges változásokat is nyomonkövethetjük (pl: korosabb ügyfelek inkább direkt csatornán érkeznek, míg az fiatalabb ügyfelek hirdetések útján).
Ügyfélérték elemzés
Ügyfélérték elemzésbe nagyon sok minden beletartozhat, attól függően, hogy milyen adatok állnak rendelkezésre. A következő nagyobb témakörök mentén tudhatunk meg még többet az ügyfeleinkről.
Ügyfél viselkedés: A rendelkezésre álló adatok alapján úgynevezett “user journey”-ket állíthatunk fel, melyek egyes gyakori viselkedésmintákat takarnak. Például: Milyen csatornán regisztrálnak az ügyfelek, milyen csatornán használják a szolgáltatást, milyen gyakran használják, milyen értékben használják, mennyi ideig maradnak ügyfelek.
Ügyfélszegmentáció: Ennek több vetülete is létezik. Egyrészt szociális adatok, használati szokások (gyakoriság, kosárméret), marketing csatornák használata szerint is képet kaphatunk az ügyfélkörünkről, másrészt innen tovább haladva, megállapíthatjuk, hogy az alábbi ábrán látható koordináta-rendszer síknegyedei közt hogy oszlanak meg az ügyfeleink.
Ha ezzel már tisztában vagyunk, akkor eldönthetjük, hogy a következő számunkra meghatározó időszakban melyik szegmensre szeretnénk figyelmet fordítani, és akár célzott kampányokkal erősíteni.
Lemorzsolódás elemzés: A használati szokásokból arról is képet kaphatunk, hogy a szolgáltatás igénybevételének különböző lépcsőfokain milyen lemorzsoldási arányok jellemzzőek. Ezekre később tudunk külön-külön koncentrálni, elemezni a lehetséges okokat és csökkenteni a lemorzsolódási arányt.
Contact Form
Megvalósíthatósági ajánlat
Az adataidban rejlő üzleti pontenciál bizonyára hatalmas, de minden fejlesztés és újítás egyben kockázatot is rejt magában.
Tisztában vagyunk azzal, hogy minden üzleti igény, így egy adatokra épülő webshop funkció fejlesztése más és más. Ahhoz, hogy egy ilyen fejlesztés sikeres legyen és üzleti értéket teremtsen a vállalkozásod számára, elengedhetetlen, hogy tisztán lássuk a lehetőségeket és kockázatokat.
A sikeres együttműködés megalapozása érdekében kialakítottunk egy megvalósíthatósági csomag ajánlatot, amely keretében nem lesz más teendőd, mint elmondani az üzleti igényed és rendelkezésre bocsájtani a minimálisan szükséges adatokat, a továbbiakat pedig az adatbányász csapatunkra bízni.
Az ajánlat keretében felmérjük az adataidban rejlő ponteciált, javaslatot teszünk az igényekre illeszkedő funkciók fejlesztési ütemére, volumenére, valamint feltárjuk a fejlesztéssel kapcsolatos kockázatokat is.