A digitális marketing világában az automatizáció és az adatvezérelt döntések elengedhetetlenek a hatékony ügyfélkommunikációhoz. Emiatt döntött nagyvállalati ügyfelünk, az E.ON a Salesforce Marketing Cloud (SFMC) bevezetése mellett, amellyel sikeresen forradalmasította marketingfolyamatait, és jelentős üzleti eredményeket ért el. A következőkben bemutatjuk, milyen kihívásokat, nehézségeket kellett leküzdenie az E.ON marketing csapatának a bevezetés előtt, valamint megmutatjuk, hogyan építettük fel az új rendszert, és milyen eredményeket értünk el.
Ügyfelünk véleménye:
„ Ezzel az eszközzel megérkeztünk a 21. századi digitális marketing világába! Kevesebb ügyfélzavartatás, magasabb eredmény. Win-win mindenki számára. Jó látni, hogy a leendő ügyfelek több időt töltenek a weboldalon és valós érdeklődést mutatnak a termékeink iránt, ezzel a rövid és a hosszú távú céljainkat is támogatni tudjuk.”
– Szabó Dániel – Digital Marketing Team Leader E.ON Hungária Csoport
Ez az esettanulmány a Marketing Cloud bevezetését mutatja be az E.ON B2C üzletága számára, amely négy nagy termékkör köré épül: hőszivattyúk, klímák, otthontöltés és napelemek.
Az E.ON elsődleges célja a Salesforce Marketing Cloud bevezetésével, hogy a marketingfolyamatok automatizálásával, optimalizálásával és az ügyféligények pontosabb figyelembevételével növelje az erőforrásainak hatékonyságát. Mivel az automatizált rendszerek csökkentik az emberi beavatkozás szükségességét, így a marketingcsapat értékteremtő stratégiai és kreatív feladatokra összpontosíthat.
Emellett az ügyfelek irányában egy személyre szabottabb marketingkommunikáció indult el a releváns, érdeklődés alapú és időzített tartalmak biztosításával, ezzel is javítva a konverziót és az ügyfélélményt.
Korábban az E.ON Digitális marketing csapata egy egyszerűsített hírlevélküldő szoftverrel dolgozott, ahol minden kampány one-time send (manuálisan időzített tömeges hírlevél küldés) alapon működött. Az ügyféladatok leválogatásához sok manuális munkára volt szükség, ami jelentős kihívásokat jelentett a folyamat hatékonysága és gyorsasága szempontjából:
Az E.ON felmerülő kihívásaira és igényeire egyaránt megoldást nyújtott a Salesforce Marketing Cloud, így ennek bevezetése mellett döntött a digitális marketing csapata az ügyfélkommunikáció optimalizálására.
Az új rendszer segítségével az alábbi stratégiai fejlesztések valósultak meg:
Korábban minden kampány manuálisan indult. Az új rendszerben:
2. Dinamikus érdeklődési kör alapú szegmentáció
A Salesforce Marketing Cloud valós időben frissíti az ügyféladatokat és a célzási stratégiát:
A szolgáltatások prioritása akár szezonálisan, akár az üzlet által stratégiai okokból folyamatosan változhat. Emiatt úgy lett felépítve a folyamat, hogy a digitális marketing csapat önállóan bármikor módosíthat a szolgáltatások prioritásán, így a kampányok mindig az aktuális üzleti célokhoz igazodhatnak. Ez biztosítja, hogy a legfontosabb ajánlatok a megfelelő időben, a legnagyobb érdeklődést mutató ügyfelekhez érkezzenek meg.
A hatékony ügyfélkommunikáció érdekében a rendszer úgy lett kialakítva, hogy amennyiben valaki több témakör iránt is érdeklődik, a rendszer az előre meghatározott prioritások alapján csak egy kommunikációs ágba engedi be, és a következő automatizmus csak akkor indul el számára, ha az előzőből már kilépett. Ez biztosítja, hogy az ügyfél nem kap túlzott mennyiségű e-mailt rövid időszak alatt, ami csökkenti az információs túlterheltség és a leiratkozás kockázatát. Az egyensúly megtartása kulcsfontosságú a hosszú távú ügyfélkapcsolatok építésében és a pozitív márkaélmény fenntartásában.
Az adatminőség biztosítása érdekében az MC automatikusan leállítja a kampányokat, ha 3 napon belül nem érkezik friss adat a rendszerbe. Ez megakadályozza az elavult vagy hibás adatokkal történő kommunikációt.
Az általános üzeneteket tartalmazó kampány 44,54%-os open rate (megnyitási arány) és 1,96% click rate (kattintási arány) értéket mutatott, ami egy általános ügyfélkörre célzott kommunikáció esetében megfelelő bázisnak tekinthető.
A tematikus érdeklődési adatokra épülő kampányok eredményei ezt jelentősen meghaladják:
Ezek az eredmények igazolják, hogy a szegmentált és dinamikusan frissülő érdeklődési körökön alapuló automatizált ügyfélutak lényegesen hatékonyabbak, mint az általános ügyfélkommunikációs kampányok.
magasabb e-mail
megnyitási arány
magasabb átkattintási arány
A projekt során az alábbi bevált gyakorlatokat alkalmaztuk:
A Salesforce Marketing Cloud bevezetésének köszönhetően a digitális marketing még erősebb tud lenni az E.ON-on belül.
A legfontosabb előnyök:
Végeredmény: A Marketing Cloud bevezetése lehetővé tette az E.ON digitális marketing csapata számára egy adatalapú, skálázható és hatékony digitális marketingrendszer kialakítását, amely javítja az ügyfélkapcsolatokat és növeli a kampányok sikerességét.