Az ügyfél – Az E.ON Digital Technology Hungary Kft. 

Az E.ON Digital Technology Hungary Kft. a német tulajdonú E.ON Business Services GmbH cég leányvállalataként, majd 2018 januárjától az E.ON Hungária csoport leányvállalataként az E.ON csoport informatikai igényeit szolgálja ki, átfogóan az ötlet megszületésétől a projekt megvalósuláson át, az alkalmazások üzemeltetéséig. Az E.ON Digital a B2B és B2C szegmens számára energetikai megoldásokat (pl. klíma, naperőművek, e-mobilitási megoldások, világítás korszerűsítés) tervez, implementál és üzemeltet.

Árbevétel: 41 296 277 000 HUF (2022)

Létszám: 260 fő (2023)

A projekttel szemben támasztott ügyféligények

A projekt fő célja a B2B szegmenshez kapcsolódó Lead2Contract értékesítési folyamat támogatása a Salesforce Energy & Utilities Cloud-dal, mindezt rekordidő alatt. 

A projekt egy komplex, többlépcsős Salesforce implementációs program első eleme, amely a Minimum Viable Product (MVP) szemlélet mentén a Lead2Contract folyamat végig követésére, transzparenssé és mérhetővé tételére fókuszált. 

Ügyfelünk minőségi elvárásai között szerepelt, hogy standard Salesforce termékeket használjunk, low coding és kis mennyiségű egyedi fejlesztés mellett.

A projektet megelőzően felmerülő kihívások

Ügyfelünk olyan megoldást keresett, ami a lehető legnagyobb mértékben képes támogatni a B2B szegmenséhez kapcsolódó Lead 2 Contact értékesítési folyamatát. Erre azért volt szükség, mert számos kihívással szembesültek a korábbiakban: 

  1. Információ Fragmentáció: Az ügyfelek adatait és az értékesítési folyamatokat több különböző rendszerben tárolták, ami hatékonyságukat jelentősen csökkentette. 
  1. Transzparencia Hiánya: Az értékesítési folyamat nem volt átlátható, és nem szolgálta ki az üzleti igényeket. Ezért szükségessé vált a folyamatok felülvizsgálata. 
  1. Korlátozott Riporting: A régi rendszerben található riporting funkciók nehézkesek voltak, és az eredmények nem voltak valós idejűek. 
  1. Információbiztonság hiányosságai: Az előző rendszer nem biztosított megfelelő védelmet az érzékeny információkhoz, és nem volt megfelelő jogosultságkezelés. 
  1. Értékesítési Pipeline Hiánya: Az eddigi rendszer nem volt alkalmas a cross- és upsell tevékenységek hatékony támogatására, és nem biztosított elegendő információt a sales potenciál növekedéséhez. 

A projekt során alkalmazott megoldásaink

Az E2E projekt teljes életciklusáért felelőséggel tartoztunk a tervezéstől az implementáción át az éles üzembe állásig, majd ezt követően támogatási szolgáltatás keretében segítettük tovább ügyfelünk működését. Az implementált megoldás a teljes B2B értékesítési folyamatot támogatja a potenciális ügyfelek, érdeklődések (lead-ek) kezelésétől egészen a szerződéskötésig. 

Technológiai megoldásunk során a Salesforce Energy & Utilities Cloud implementálásakor olyan pluginokat telepítettünk, melyek minden szempontból megfeleltek az üzleti igényeknek, és hatékonyabbá tették ügyfelünk értékesítési folyamatát.  

Workshopok keretében megértettük és feldolgoztuk az üzleti igényeket, ezt követően a dobozos képességekhez igazodva megoldási javaslatokat dolgoztunk ki, majd az ügyfél általi elfogadást követően megkezdtük a sprintekben történő megvalósítást. Az üzleti elvárásokhoz igazodva minimális egyedi fejlesztést végeztünk, ahol pedig szükséges volt, ott Apex programozási nyelvet használtunk munkánk során, a többi rendszerrel való összekötést pedig MuleSoft integrációs programmal valósítottuk meg. 

A projektből származó ügyfélértékek

Ügyfelünk az élesítés óta számos előnyt realizált az általunk bevezetett megoldás használata során:  

  • Transzparenssé vált folyamatok: Az új rendszer teljes átláthatóságot biztosított az értékesítési folyamatokban, és lehetővé tette az üzleti tevékenység hatékonyabb irányítását. 
  • Forradalmi változás a riportingban: A 360 fokos ügyfélkép és a fejlett riporting lehetővé tette az adatvezérelt döntéshozatalt. 
  • Skálázhatóság és megtakarítás: Az integrációk növelték a rendszer hatékonyságát és skálázhatóságát, miközben az újrafelhasználható integrációk költségmegtakarítást eredményeztek. 
  • Vendor Függetlenség: A dobozos megoldások előnyben részesítése minimálisra csökkentette a vendor függést. 
  • Ügyfélelégedettség Növekedése: Az intuitív rendszerhasználat és az átlátható folyamatok növelték az ügyfélelégedettséget. 

A projekt eddigi eredményei

10

hónapos projekt
időtartam

3%

egyedi fejlesztések aránya

130

rendszer felhasználó

Az implementáció eredményeként több metrika is javult: 

  1. Értékesítési ciklus: A folyamatok transzparenciája révén a sales pipeline ideje rövidült, és az ügyfelek száma nőtt. 
  1. Felhasználók Száma: A rendszernek jelenleg 130 felhasználója van. 
  1. Projekt Csapat Mérete: A projekt során 12 fős csapat dolgozott. 
  1. Projekt Időtartama: A projektet rekordidő alatt, 10 hónap alatt zártuk le. 
  1. Egyedi Fejlesztések Aránya: Az egyedi fejlesztések aránya mindössze 3% volt. 
  1. Eladott Termékek Növekedése: Bár az eladott termékek növekedését még nem sikerült reprezentatív módon lemérni, a rendszer már most segíti a hatékonyabb értékesítést. 
  1. ROI: Az implementáció várhatóan az első év után meghatározható megtakarítást hoz majd az ügyfélnek. 

Hogyan látja az ügyfél?

„A projekt során a szállítóval való együttműködést sikeresnek értékeljük. Tervezett határidőben és költségkerettel zártuk a projektet, amelyben nagy része volt a UC-nak. A megítélésünk alapján jól összehangolt projektszervezet alakult ki a megrendelő és a szállító részvételével, amely nagyban hozzájárult a tesztelők és a fejlesztők közötti kiváló kommunikációhoz, a transzparens működéshez és az alapvetően jó projekt hangulathoz. A menet közben felmerülő kérdések, észrevételek értő figyelemre találtak a szállító részéről.”

– Halmos-Polyánki Anett