Az E.ON Digital Technology Hungary Kft. a német tulajdonú E.ON Business Services GmbH cég leányvállalataként, majd 2018 januárjától az E.ON Hungária csoport leányvállalataként az E.ON csoport informatikai igényeit szolgálja ki, átfogóan az ötlet megszületésétől a projekt megvalósuláson át, az alkalmazások üzemeltetéséig. Az E.ON Digital a B2B és B2C szegmens számára energetikai megoldásokat (pl. klíma, naperőművek, e-mobilitási megoldások, világítás korszerűsítés) tervez, implementál és üzemeltet.
Árbevétel: 41 296 277 000 HUF (2022)
Létszám: 260 fő (2023)
A projekt fő célja a B2B szegmenshez kapcsolódó Lead2Contract értékesítési folyamat támogatása a Salesforce Energy & Utilities Cloud-dal, mindezt rekordidő alatt.
A projekt egy komplex, többlépcsős Salesforce implementációs program első eleme, amely a Minimum Viable Product (MVP) szemlélet mentén a Lead2Contract folyamat végig követésére, transzparenssé és mérhetővé tételére fókuszált.
Ügyfelünk minőségi elvárásai között szerepelt, hogy standard Salesforce termékeket használjunk, low coding és kis mennyiségű egyedi fejlesztés mellett.
Ügyfelünk olyan megoldást keresett, ami a lehető legnagyobb mértékben képes támogatni a B2B szegmenséhez kapcsolódó Lead 2 Contact értékesítési folyamatát. Erre azért volt szükség, mert számos kihívással szembesültek a korábbiakban:
Az E2E projekt teljes életciklusáért felelőséggel tartoztunk a tervezéstől az implementáción át az éles üzembe állásig, majd ezt követően támogatási szolgáltatás keretében segítettük tovább ügyfelünk működését. Az implementált megoldás a teljes B2B értékesítési folyamatot támogatja a potenciális ügyfelek, érdeklődések (lead-ek) kezelésétől egészen a szerződéskötésig.
Technológiai megoldásunk során a Salesforce Energy & Utilities Cloud implementálásakor olyan pluginokat telepítettünk, melyek minden szempontból megfeleltek az üzleti igényeknek, és hatékonyabbá tették ügyfelünk értékesítési folyamatát.
Workshopok keretében megértettük és feldolgoztuk az üzleti igényeket, ezt követően a dobozos képességekhez igazodva megoldási javaslatokat dolgoztunk ki, majd az ügyfél általi elfogadást követően megkezdtük a sprintekben történő megvalósítást. Az üzleti elvárásokhoz igazodva minimális egyedi fejlesztést végeztünk, ahol pedig szükséges volt, ott Apex programozási nyelvet használtunk munkánk során, a többi rendszerrel való összekötést pedig MuleSoft integrációs programmal valósítottuk meg.
Ügyfelünk az élesítés óta számos előnyt realizált az általunk bevezetett megoldás használata során:
hónapos projekt
időtartam
egyedi fejlesztések aránya
rendszer felhasználó
Az implementáció eredményeként több metrika is javult:
Hogyan látja az ügyfél?
„A projekt során a szállítóval való együttműködést sikeresnek értékeljük. Tervezett határidőben és költségkerettel zártuk a projektet, amelyben nagy része volt a UC-nak. A megítélésünk alapján jól összehangolt projektszervezet alakult ki a megrendelő és a szállító részvételével, amely nagyban hozzájárult a tesztelők és a fejlesztők közötti kiváló kommunikációhoz, a transzparens működéshez és az alapvetően jó projekt hangulathoz. A menet közben felmerülő kérdések, észrevételek értő figyelemre találtak a szállító részéről.”
– Halmos-Polyánki Anett