Recruitment specialist gets closer to B2B and B2C customers with richer insights, more personalised communications, and smarter processes















Landing that dream job can change someone’s life. And hiring the best talent is critical for business success. But what are the odds of the right people finding the right roles at the right time? Thanks to leading Hungarian recruitment specialist, Profession, candidates and recruiters are harnessing the power of digital to find their perfect match.
“For the past 15 years we’ve invested in our people and services to build stronger, long-term relationships with customers,” explained Imre Tüzes, Head of Business Development and Product Management at Profession. “Salesforce is helping us take our business to the next level to be the number one recruitment services provider in Hungary.”
And, with customer numbers growing by between 20-25% every year, the company has gone from strength to strength.

Going the extra mile for customers.
Profession is both a B2C and a B2B company, serving job-seekers as well as companies looking to hire. It has an online jobs board, sells ad space, and offers B2B customers access to its CV database on monthly or yearly subscription.
It also provides added value services such as shortlisting suitable candidates for employers, which depends on a deep knowledge of both the candidate pool and the culture of the hiring company.
With business booming, the company decided to replace its basic CRM system with a more sophisticated solution that would improve data quality, unlock a 360-degree view of the customer, and drive more traffic from free sources.
A United Consulttal való együttműködésünk rendkívül pozitív tapasztalatokat hozott. Jelenleg is közösen dolgozunk a Salesforce rendszer lakossági kiterjesztésén, hogy minél több termékünk értékesítését támogassa. A projekt már elindult, és a jövőben is számítunk a UC szakmai támogatására.
Solution Sales Director
-
E.ON Hungary
A United Consult innovatív megközelítése és technikai szakértelme jelentősen javította adatátviteli és kommunikációs képességeinket. Az új üzenetküldő platform nemcsak rendkívül rugalmasan konfigurálható és felhasználóbarát, hanem egyben megfelel a légiközlekedési szabványoknak és a határellenőrzési előírásoknak is. A projekt egyszerűsítette működésünket, növelte a hatékonyságot, és új mércét állított fel a biztonságos, valós idejű kommunikáció terén a légiközlekedési iparágban.
Senior Data Manager of Data and AI
-
Wizz Air Hungary
A United Consult innovatív megközelítése és technikai szakértelme jelentősen javította adatátviteli és kommunikációs képességeinket. Az új üzenetküldő platform nemcsak rendkívül rugalmasan konfigurálható és felhasználóbarát, hanem egyben megfelel a légiközlekedési szabványoknak és a határellenőrzési előírásoknak is. A projekt egyszerűsítette működésünket, növelte a hatékonyságot, és új mércét állított fel a biztonságos, valós idejű kommunikáció terén a légiközlekedési iparágban.
Senior Data Manager of Data and AI
-
Wizz Air Hungary
A United Consulttal való együttműködésünk rendkívül pozitív tapasztalatokat hozott. Jelenleg is közösen dolgozunk a Salesforce rendszer lakossági kiterjesztésén, hogy minél több termékünk értékesítését támogassa. A projekt már elindult, és a jövőben is számítunk a UC szakmai támogatására.
Solution Sales Director
-
E.ON Hungary
A United Consulttal való együttműködésünk rendkívül pozitív tapasztalatokat hozott. Jelenleg is közösen dolgozunk a Salesforce rendszer lakossági kiterjesztésén, hogy minél több termékünk értékesítését támogassa. A projekt már elindult, és a jövőben is számítunk a UC szakmai támogatására.
Solution Sales Director
-
E.ON Hungary
A United Consult innovatív megközelítése és technikai szakértelme jelentősen javította adatátviteli és kommunikációs képességeinket. Az új üzenetküldő platform nemcsak rendkívül rugalmasan konfigurálható és felhasználóbarát, hanem egyben megfelel a légiközlekedési szabványoknak és a határellenőrzési előírásoknak is. A projekt egyszerűsítette működésünket, növelte a hatékonyságot, és új mércét állított fel a biztonságos, valós idejű kommunikáció terén a légiközlekedési iparágban.
Senior Data Manager of Data and AI
-
Wizz Air Hungary
A United Consulttal való együttműködésünk rendkívül pozitív tapasztalatokat hozott. Jelenleg is közösen dolgozunk a Salesforce rendszer lakossági kiterjesztésén, hogy minél több termékünk értékesítését támogassa. A projekt már elindult, és a jövőben is számítunk a UC szakmai támogatására.
Solution Sales Director
-
E.ON Hungary
A United Consult innovatív megközelítése és technikai szakértelme jelentősen javította adatátviteli és kommunikációs képességeinket. Az új üzenetküldő platform nemcsak rendkívül rugalmasan konfigurálható és felhasználóbarát, hanem egyben megfelel a légiközlekedési szabványoknak és a határellenőrzési előírásoknak is. A projekt egyszerűsítette működésünket, növelte a hatékonyságot, és új mércét állított fel a biztonságos, valós idejű kommunikáció terén a légiközlekedési iparágban.
Senior Data Manager of Data and AI
-
Wizz Air Hungary
A United Consulttal való együttműködésünk rendkívül pozitív tapasztalatokat hozott. Jelenleg is közösen dolgozunk a Salesforce rendszer lakossági kiterjesztésén, hogy minél több termékünk értékesítését támogassa. A projekt már elindult, és a jövőben is számítunk a UC szakmai támogatására.
Solution Sales Director
-
E.ON Hungary
A United Consult innovatív megközelítése és technikai szakértelme jelentősen javította adatátviteli és kommunikációs képességeinket. Az új üzenetküldő platform nemcsak rendkívül rugalmasan konfigurálható és felhasználóbarát, hanem egyben megfelel a légiközlekedési szabványoknak és a határellenőrzési előírásoknak is. A projekt egyszerűsítette működésünket, növelte a hatékonyságot, és új mércét állított fel a biztonságos, valós idejű kommunikáció terén a légiközlekedési iparágban.
Senior Data Manager of Data and AI
-
Wizz Air Hungary
A United Consulttal való együttműködésünk rendkívül pozitív tapasztalatokat hozott. Jelenleg is közösen dolgozunk a Salesforce rendszer lakossági kiterjesztésén, hogy minél több termékünk értékesítését támogassa. A projekt már elindult, és a jövőben is számítunk a UC szakmai támogatására.
Solution Sales Director
-
E.ON Hungary
A United Consult innovatív megközelítése és technikai szakértelme jelentősen javította adatátviteli és kommunikációs képességeinket. Az új üzenetküldő platform nemcsak rendkívül rugalmasan konfigurálható és felhasználóbarát, hanem egyben megfelel a légiközlekedési szabványoknak és a határellenőrzési előírásoknak is. A projekt egyszerűsítette működésünket, növelte a hatékonyságot, és új mércét állított fel a biztonságos, valós idejű kommunikáció terén a légiközlekedési iparágban.
Senior Data Manager of Data and AI
-
Wizz Air Hungary
In 2019, the team rolled out Sales Cloud, Pardot, and Marketing Cloud with the help of implementation partner United Consult. “We spoke to industry leaders who’ve been through a digital transformation in the last 10 years to find out which platform would suit our needs,” recalled Krisztian Zsédely, Head of Sales and Recruitment Services. “We wanted something user friendly, easy to integrate, and adaptable. Salesforce was the perfect fit.”
Optimising sales with smarter processes.
Sales Cloud provides a central repository for all customer data, including B2B contract details, purchase history, standing orders, and annual, quarterly, and monthly spend.
“We’ve got a great team of sales reps who were holding vast amounts of knowledge in their heads. Salesforce creates user-friendly dashboards that gives everyone access to the information they need to have better interactions with customers,” explained Zsédely.
Along with the new transparency comes a major leap in efficiency. The solution automates the manual tasks that took up resources without delivering customer value. Today, telesales agents can manage up to 900 active accounts each, giving each one a better service based on real insight.
Salesforce also unlocks greater visibility of the sales pipeline and is integrated with a tool to analyse wallet share, wins, and losses against competing companies. In-house, the team tracks key metrics to improve lead conversion and efficiency, such as the length of the sales cycle, number of opportunities, and why leads are lost. “Sales Cloud helps us get more predictive while unlocking that all important single view of the customer,” revealed Tüzes.
The team used these insights to create an ideal buyer persona to help reps sell more effectively—and managers monitor performance to see who would benefit most from coaching and support. By working to KPIs, reps can manage their workloads to make sure they’re hitting company targets. For instance, they can organise more meetings if they see a predicted shortfall in the number of deals closed.
Profession already has a 90% market share of Hungary’s largest companies, so with a small number of opportunities, landing more is a challenge. “Winning those accounts is all in the details, we have to deep dive into every insight available to tell us how they operate and how we can show them the value of our services,” Zsédely added.

reduced marketing spend
reduced marketing spend
reduced marketing spend
reduced marketing spend
reduced marketing spend
reduced marketing spend

Becoming a one-stop-shop for recruitment.
With Salesforce, Profession has become a more data-driven organisation, making smarter business decisions and driving better outcomes. “With better information about the market and internal operations, we can challenge our routines and processes, optimise any weak points, and be the best we can be,” adds Tüzes.
The solution has also been a hit with end users and integrates seamlessly with other business systems to give customers a consistent experience. “Salesforce gives us the agility to proactively adapt to changes in the market so we can always offer our customers an amazing experience. Now, we’ve got everything we need to achieve our goal of becoming Hungary’s top one-stop-shop for recruitment,” Tüzes concludes.